Miért jó az MLM?
- -mert akkor is fizet, ha Ön beteg
- -mert akkor is fizet, ha Ön nyaral
- -mert akkor is fizet, ha Ön éppen babázik
A legtöbb embernek az első gondolata, hogy "Én erre képtelen vagyok." vagy "Nekem ez nem menne."
Engedje meg, hogy megkérdezzem, ajánlott már fodrászt a barátnőjének, autószerelőt az ismerősének azzal a meggyőződéssel, hogy jót tesz vele? És kapott ezért a reklámért (mert ez már az) vagy ajánlásért pénzt vagy egyéb kedvezményeket? Ha jól sejtem nem...
Az MLM ezért jó! Itt pénzt kap azért az ajánlásért, amit amúgy is megtenne.
Mi is az MLM?
Az MLM több mint 60 éve létezik.
Igaz, a hagyományos kereskedelem ennél sokkal régebben.
Ez a rendszer eltér a szokványostól.
Amikor egy boltba betérünk, nem mindig tudjuk, mit is szeretnénk vásárolni.Az eladónak (aki ezért kapja a fizetését), vagy a tulajdonosnak az a célja, hogy vásároljunk.
Amennyiben az árú minősége stb.megfelelő, s az értékesítés eszközei is szimpatikusak, fizetünk.
A média reklámok jórésze téves információkat közöl, hihetetlen szituációkat stb. mégis többnyire hatással van ránk, megvesszük, kipróbáljuk, s ha nem válik be, nem veszünk többet.
Nem korrekt, de elfogadott. Valahogy el kell juttatni a célfogyasztóhoz az információt.
A reklám marketing keresett szakma, jól fizető.
S egy percért főmüsoridőben több millió forintot is elkérnek.
Ami persze benne lesz a termék árában.
A multi-level marketing (MLM) gyakran nevezik network marketing néven is egy nem hagyományos értékesítési forma. Néhol többszintű értékesítésnek vagy hálózati kereskedelemnek fordítják.
Az MLM rendszer lényege, hogy az értékesítés személyesen történik. A rendszer lényegében egy független TÖRZSVÁSÁRLÓKBÓL álló hálózat, mely a terméket vagy szolgáltatást közvetlenül direkt módon juttatja el a fogyasztókhoz.
Az mlm alapötelete: egy termék ELÉGEDETT fogyasztója a terméket továbbajánlja, ezért jutalékot kap, s amennyiben azok, akiknek továbbajánlotta szintén sikeresen továbbajánlják a terméket, azok jutalékából is jutalékot kap. Ily módon egy sikeres, többszintű fogyasztói hálózatot maga alá építő egyén komoly jövedelemre tehet szert, sőt egy ponton túl már nem is kell foglalkoznia termékeladással, mivel a hálózatban lévő VÁSÁRLÁSOK jutalékaiból is komoly jövedelemre tesz szert.
MLM hálózatok fejlődésének lényege, hogy a TÖRZSVÁSÁRLÓK nemcsak fogyasztják a termékeket, hanem saját ismeretségi körükben tovább népszerűsítik, így egy olyan fogyasztói hálózat forgalma után részesülnek juttatásban, mely fejleszti, növeli önmagát.
Az MLM rendszer tagjai nem alkalmazottai a vállalatnak, de a cég arculatát mégis ezek az emberek építik vagy rombolják, ezért felelősségük nagyon nagy. A cég sikere ezen áll vagy bukik. Az MLM vállalkozások alapvetően különböznek az illegális pilótajátékoktól, mivel az utóbbiakban nem történik árucsere. Egy hálózati értékesítésen alapuló céget általában a termékskálája, forgalma, marketingterve, forgalmazói (hálózatépítői) valamint képzései alapján célszerű megítélni. Amennyiben ezekről az információ beszerezhető és hiteles, úgy nemcsak egy "gyors meggazdagodási lehetőséget", hanem egy hosszú távon is működő, valódi anyagi függetlenséget garantáló vállalkozást is ki lehet bontakoztatni az arra vágyónak.